آموزش های کاربردی و نکات مهم بخش امنیت ایمیل شخصی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 82
نویسنده : مولوی
روزانه ایمیل*های زیادی دریافت و یا ارسال می*کنیم. بعضی از این ایمیل*ها برای ما مهم و نیازمند فعالیت*های بعدی مانند جواب دادن و غیره هستند، اما بسیاری از ایمیل*هایی که دریافت می*کنیم مربوط به جامعه*های مجازی و فعالیت و اطلاعات مربوط به آنهاست. با این وجود پیدا کردن و از دست ندادن ایمیل*های مهم خیلی سخت است.

البته راه*های زیادی برای این کار وجود دارد. برای مثال می*توانید ازscheduled reminders که به شما یادآوری می*کند به شخص ایمیل فرستنده حتما پاسخ ارسال کنید، بهره بگیرید؛ یا می توانید از schedule emails and delay replies in Gmail و یا از سرویس Gmail Priority inbox و حتی از توصیه*های خود جیمیل که کمک*های زیادی به شما می*کند استفاده کنید.


این نوشته نگاهی به یکی از این ابزارها برای مدیریت بهتر صندوق دریافت جیمیل شماست ActiveInbox که با نام GTDInbox و GTDGmail نیز شناخته می شود یکی از افزونه*های کاربردی برای بهینه سازی و مدیریت ایمیل*های دریافتی محسوب می*شود.


گام اول: نصب و راه اندازی ActiveInbox

اولین چیزی که نیاز دارید نصب این ابزار است که مانند سایر افزونه*های دیگر به راحتی نصب می*شود و شما می*توانید از آن در گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس استفاده کنید.

بعد از نصب این ابزار شما نیاز به ایجاد اولین برچسب وضعیت برای تعیین وظیفه ایمیل*های خود دارید. این برچسب وضعیت همان برچسب*های عادی در جیمیل است. شما می*توانید بعد ها تعدادی را حذف و تعدادی را به آن اضافه کنید.


بعد از انجام کارهای گفته شده، شما نوار زیر را بالای هر یک از ایمیل*های خود می*بینید.


برچسب وضعیت


با این ابزار شما باید هر کدام از ایمیل*های وارده را زیردسته یکی از این برچسب*ها قرار دهید. به طور مثال:


Action: ایمیل*های مهم تا زمانی که کار به پایان برسد


Some day: ایمیل*هایی که هنوز به فکر انجام آن نیستید ولی آنقدر مهم هستند که نمی*توان آن*ها را نادیده گرفت.


Waiting on: ایمیل*هایی که در آینده نیاز به پاسخ یا انجام کاری دارند.


زمانی که یکی از برچسب*های نوشته شده را برای ایمیل خود انتخاب کردید، نوشته زیر از طرف افزونه برای شما نمایش داده می*شود.


This is the key to safely emptying your inbox: give your actionable emails Status, archive them and use your sidebar to track them until they’re complete.


اکنون می*توانید تا با یک کلیک به لیست ایمیل*های Waiting on یا Action دسترسی پیدا کند.


همین*طور از این قسمت می*توانید برچسب ایمیل را تعویض کنید یا آن را به صورت “انجام شده” یا “اجتناب از انجام” ذخیره کنید.


پروژه ها و منابع


زمانی که برچسب*ها کار وظیفه گذاری بر عهده ایمیل*های دریافتی را انجام می دهند، پروژها عهده دار مدیریت موضوعی ایمیل*ها هستند. شما می*توانید یکی از برچسب*های قبلی را به پروژه تبدیل و یا یک برچسب جدید ایجاد کنید.


برچسب*های منابع به معنی پیدا کردن آسان ایمیل*ها در آینده است.


ایمیل های خود را به طور کارآمد تر مرور کنید

بعد از سازمان*دهی ایمیل*ها این افزونه چند ویژگی خوب دیگر نیز در اختیار شما قرار می*دهد.

دیدن previous emails برای دیدن ارسال/ پاسخ*ها
پیدا کردن ایمیل*های مرتبط در مشاهده یک مکالمه
دیدن خلاصه*ای از ایمیل در صندوق دریافت و پیدا کردن نتیجه با یک کلیک راست

ترجیحات:


یکی از خوبی*های این افزونه در این است که شما همان*گونه که بخواهید می*توانید از آن استفاده کنید ActiveInbox را می*توانید بین پیوند*های About & Help نوار کناری خوب پیدا کنید و هر قسمت آن را خود تنظیم کنید.


توصیه*ها:


با تمام نکاتی که گفته شد، این افزونه می*تواند به صندوق دریافت شما روح تازه*ای ببخشد؛ با این*حال در نظر داشته باشید که بسیاری از کارهای گفته شده را می*توانید توسط افزونه*های دیگر و یا خود جیمیل انجام دهید ولی به نظر می*رسد که استفاده کردن از این افزونه بسیار آسان تر است، زیرا:

در طول روز چند بار به ایمیل خود سر نزنید که هر بار یک ایمیل را به طور جداگانه ذخیره کنید، بهتر است یک برچسب پروژه ایجاد کنید تا ایمیل ها به صورت خودکار ذخیره شوند.
بگذارید که ایمیل*هایتان در برچسب “Waiting on” بمانند تا پاسخ دریافت کنید.
برای سرویس*های اطلاع رسانه شبکه*های اینترنتی مختلف، یک فیلتر مناسب ایجاد کنید تا همه به صورت خودکار پوشه*بندی شوند. با این کار شما می*توانید هر وقت که خواستید آن*هارا بخوانید، بدون این که صندوق دریافتی شما را شلوغ کنند.

اگر فکر می*کنید این افزونه می*تواند به سازماندهی و مدیریت ایمیل*های شما کمک کند پس آن را به دیگران نیز توصیه کنید.
__________________
www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: